Egy előző posztban hívtalak a májusi együtt-tervezésre, az 1. részt ITT olvashatod, ez most a 2. rész, melyben a napi tervezéssel foglalkozom.
Szerintem ez a legnehezebb rész, hiszen itt nem elég a programokat beírni, meg a “to do”-listát sűrűre kitölteni…sőt!
Ha jól meggodnolom, sok bölcsesség kell ahhoz, hogy a napi tervezőt úgy készítsük el, hogy vállalható mennyiségű munka kerüljön bele, de ne is lustálkodjuk el a napunkat. Bár azt hiszem, inkább az előbbitől szenvednek azok, akik tervezéssel foglalkoznak.
A BUJO lehetőséget ad arra, hogy minden nap egy olyan felületet készítsünk percek alatt, ami leginkább illeszkedik az adott napunkhoz.
A napi tervezés a nulladik lépéssel kezdődik!
A kis pöttyös lapokhoz egy vonalzó segítségével tudunk kereteket rajzolni, illetve kedvünkre díszíteni a lapokat. Ez utóbbi nálam kimerül pár hullámos vonalban, de ha a Pinteresten szétnéztek, hát elámultok majd.
A keretek abban segítenek, hogy segítségükkel elkülönítheted az egyes napszakokat, vagy a munkád egyes területeit egymástól.
Gondolok olyasmire, hogy délelőtt a munkahelyeden vagy, délután otthon, és az itt végzendő feladatokat más-más helyre írod, hogy ne folyjanak össze. De lehet, hogy két munkahelyed van, és ezeket szeretnéd egymástól elválasztva is átlátni.
De tagolhatod munka és család szerint is a lapot – szóval nem kell alkalmazkodnod egy tervező elképzeléséhez, hanem te magad tudod eldönteni, melyik változat a neked leginkább megfelelő.
Ha ezzel elkészültem jönnek a további lépések!
- Átnézem a heti feladatlistát – ami az adott naphoz volt beírva, azt átmásolom, ha szükséges
- Felírom a rutinszerű feladataimat, ha aktuálisak – ezeket hajlamos vagyok elfelejteni különben, mert elég gyakori feladatok, de nem kell minden nap elvégeznem őket. Ilyen az például, hogy megrendelem a futárt – hála nektek, szinte minden nap meg kell csinálnom, de van, hogy éppen nincs csomag, és akkor nem kell, hogy jöjjön.
- Három időzónára osztom a napot – lehet, hogy neked két időzónád van, vagy éppen négy…Nálam az első reggeltől délután 3-ig tart, akkor megérkeznek sorban és összevissza a gyerekek, majd 5 óra felé újra elmennek edzésre, ide-oda. Olyankor újra tudok munkával foglalkozni. 3-5 között is lehetnek feladataim persze, de ezek inkább rövidek, amiket bármikor könnyedén meg tudok szakítani, ha kell.
- Kijelölök egy-egy fókuszt minden időzónához. Ez abban segít, hogy ne sodorjanak el más feladatok, és tartani tudjam magam az eredeti célomhoz.
- Felülvizsgálom a menütervet: lesz-e időm megfőzni, amit elterveztem, nincs-e esetleg maradék, amit el kéne fogyasztani
- Egyszerűsítek. Ezt kb 1 éve kezdtem el, és szerintem az egyik legjobb ötleteim egyike. Amikor mindennel készen vagyok, még egyszer átfutom az EGÉSZET, és megnézem, mit húzhatok ki a feladatok közül, vagy éppen mi az, amit másik feladattal összekötve gyorsabban tudok elvégezni. Pl. ha le kell mennem a városba ügyet intézni, azt olyankor teszem, amikor mondjuk tankolni is megyek. Ez elég kézenfekvő példa, mégsem biztos, hogy eszembe jut, ha “csakúgy” teszem a dolgom nap, mint nap.
Nem szeretnél lemaradni az újdonságokról? Iratkozz fel a hírlevélre!