Remélem, lesz még, aki elolvassa, mit gondolok erről a játékról. Mert én már csak ilyen vagyok: ritka, amikor zsigerből elutasítok valamit, viszont gondolkodni szoktam róla.
Tiltani meg nemigen.
Itt van most ez a pörgettyű. A gyerekek rákattantak, így megismerték a felnőttek is. Először a szülők, utána a pedagógusok.
Legtöbben olvastak megosztott cikkeket a fb-on is erről.
- Hogy balesetveszélyes. Mert egy gyereknek a szájába repült a csapágy belőle, és majdnem megfulladt. Persze aztán mégsem szerencsére.
- Hogy nem is igaz, miszerint jót tesz az ADHD-s gyerekeknek. Mert nem elég pörgetni, nézni is kell.
- Hogy már 8326476146 iskolából kitiltották – hűha…és ha az iskolából kitiltják, akkor az egyenest az ördögtől való.
De vajon hányan kerestek rá a google-ben, vagy más fórumokon?
Tudjuk, hogy a FB bizonyos algoritmusok szerint dolgozik. Az a célja, hogy nekünk tetsző tartalmat kínáljon fel. Ha valaki rendszeresen likeolja, megosztja bizonyos honlapok cikkeit, akkor egy idő után a FB tálcán kínálja neki ezen honlapok megosztásait. Így aztán hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a velünk szembejövő cikkek maga a valóság lenyomatai. Pedig nagy valószínűséggel csak a valóság egy darabjai 🙂
Visszatérve a pörgettyűkre nem értek egyet azzal, hogy iskolákból kitiltották ezeket a játékokat.
Sokkal ésszerűbb megoldásnak tartom, ha ezzel kapcsolatban közös döntés születik.
Kérdezzük meg a gyerekket, mi az előnye és mi a hátránya a pörgettyűkkel való játéknak!
Hozzunk közösen szabályokat arról, mikor lehet és mikor nem lehet pörgetni!
Elmondhatjuk, hogy bennünket mikor és mi zavar a pörgetésben, és kérhetjük, hogy ezekben a helyzetekben ne használják!
Lehet egy kijelölt helye a tanórák, vagy az ebédidő alatt.
Ha ésszerű kérésekkel állunk elő, többnyire megértik a gyerek is.
Azonban legyen tere a játéknak!
Rendezzünk bajnokságot, kié pöröga legtovább!
Mérjük időzítővel, ez remek alkalom arra, hogy az időbeli fogalmakat gyakoroljuk!
Nézzük meg, ki tud trükköket bemutatni a pörgetéssel!
Lehet, hogy ezúttal olyan gyerek kerül az érdeklődés középpontjába, aki nem színjeles tanuló – micsoda lehetőség, hogy ő is elismerést szerezzen!
Beszéljünk arról, hogy miért veszélyes! Hogyan csökkenthetjük a balesetveszélyt?
Kérjük meg a fizika tanár kollégát, hogy tartson egy jópofa előadást arról, milrt pörög olyan sokáig!
Szedjünk szét egy Fidget Spinnert! Nézzük meg, milyen belül! Mitől pörög?
Gyűjtsünk dolgokat, ami szintén pörög, forog! Ezeket mi hajtja?
A holnap letölthető lapbook – anyagban ezekre a kérdésekre keresünk választ!