Kaphatók csilivili szép játékok, melyek sokat segítenek a tanulásban. És egy percig sem állítom, hogy nem klasszak, mert azok: izgalmasak is, jól használhatók. Csak hát nem minden iskola vagy pedagógus tudja megfizetni ezeket.
Bár elég lenne a webáruházakat böngészni, hogyan tanítsuk játékosan a matekot vagy a nyelvtant…de siránkozás és jajgatás helyett inkább nézzünk körül, milyen filléres eszközök segítségével tudnánk mi magunk is kreatív, élményszerű órákat tartani!
Itt vannak rögtön petpalack kupakok!
Használjuk őket bátran, mert filléres, újrahasznos eszközök. Akár a szülőket, gyerekeket is megkérhetjük, segítsenek a gyűjtésben!
Színesek, vidámak, sok esetben a színüket is ki lehet aknázni egy-egy feladatnál!
Különböző méretűek, ez szintén lehetőségeket nyit meg, hiszen a színek jelentést hordozhatnak!
Most egy olyan játékot mutatok, mellyel a ly-j szavak helyesírását gyakorolhatjuk vidáman, játékon keresztül.
Kell hozzá két vödör, lavór vagy műanyag doboz, melyre ráírod-ráragasztod a j-ly betűket!
Kell hozzá jó sok kupak…ha osztállyal játszunk, akkor minden gyereknek jusson minimum 4-5 db. A kupakokra szavakat írtam, ezt letöltheted és kinyomtathatod. Én a másodikos szóanyagot használtam fel.
Mivel én nem osztállyal játszom, elég volt 15 db egyszerre.
És akkor kezdődik a játék!
A gyerekek között csapatokat alkotunk, majd sorban mindenki egy előre megrajzolt rajtvonalhoz áll. Kap egy adag kupakot, persze a szavak rá vannak ragasztva.
Kiemel egy kupakot, elolvassa, melyik szó van ráírva!
Majd megmondja, ezt melyik j-vel írjuk! Ha tud hozzá szabályt, azt is mondja el! Ha van valami sajátos mód, amiről megjegyezte, akkor ennek megosztásáért is pontot kaphat.
Pl.: anyukámat Ibolyának hívják, én innen megjegyeztem, hogy az ibolya ly-vel íródik.
Ezt követően a csapat megszavazza, jó-e a megoldás.
Ha pl. helytelen megoldást szavaz meg a csapat, akkor nem kap pontot ezért.
Végül a csapattag céloz, dob…és remélhetőleg beletalál a helyes betűt mutató dobozba.
Egy dobással tehát a következő pontokat lehet szerezni – összesen 4 pontot:
- a játékos jó megoldást mond
- említ egy szabályt, vagy más személyes élményt
- a csapat megszavazza a jó megoldást
- a játékos ügyesen dob, azaz a megfelelő dobozban landol a kupak.
Bármelyik ponton hibázik a játékos, vagy acsapat, akkor azért nem jár pont!
Az a csapat nyer, aki több pontot szerzett.
Ha szeretnéd letölteni a kupakokra írható szavakat, illetve más játékokat, vagy csak értesülni szeretnél a további játékokról, az alábbi űrlap kitöltésével tudsz feliratkozni a hírlevélre!
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Skillo Klubban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!