Számolós játékot hoztam. 🙂 Akkor tesz igen jó szolgálatot, ha egy gyermek nehezen tud lemondani az ujjain való számolásról. Egyrészről ezt nem szabad sürgetni, főleg nem határidőhöz kötni, másrészről viszont segítenünk kell a gyermeket abban, hogy elvontabb műveleteket is el tudjon végezni.
ITT írtam már a matematikai gondolkodás fejlődéséről, ha szeretnéd tudni, hogyan működik lépésről-lépésre, olvasd el!
A most bemutatott játékot abban a fázisban ajánlom, amikor már gyermekünk segédeszközökkel kezd számolni és húszas számkörben elég jól tájékozódik. A nagycsoportos és első osztályos gyerekek nagy része élvezni fogja. Ráadásul a játékban több lehetőség is rejtőzik, pl. a negatív számok fogalmát is érzékeltethetjük egy kis szabálymódosítással.
A játék kellékeit simán elkészíthetjük, de én is elszórakoztam vele egy órát, úgyhogy aki szeretné, megspórolhatja ezt az időt, a játék letölthető a hírlevélből.
A játékot 2-6 személy játszhatja egy körben, de akár egy osztálynyi gyerekkel is megoldható, bár némiképpen át kell variálni a szabályokat hozzá.
Ami szükséges:
- számkártyák 0-20-ig (zöld szegéllyel)
- műveletkártyák ( összeadás piros szegély, kivonás kék szegély)
- zsetonok (kis négyzetek, de akár számolókorong is jó)
A számkártyákat összekeverjük, az asztal közepére tesszük lefordítva. A műveletkártyákat szintén keverjük, lefordítjuk. A zsetonok kiosztása megállapodás kérdése.
- minden játékos annyi zsetont vesz el, amennyit szeretne
- minden játékos egy előre meghatározott számú zsetont kap, pl. 5 darabot
- minden játékos húz egyet a számkártyák közül, és azt a mennyiségű zsetont veszi el. ( ezt követően a számkártyát természetesen visszateszi a pakliba)
És akkor kezdődhet a játék!
A játékosok előtt tehát van X db zseton. Ekkor felfordítunk egy számkártyát, a cél az, ahogy pontosan ennyi db zseton legyen előttünk. A képen 5-5 zsetonnal kezdtünk, és a számkártyán 11 volt, tehát az 5-ből kellett 11-et csinálnunk.
Első alkalommal -1 szerepelt a műveletkártyán, egyik játékosnak 4 zsetonja maradt. Előre érdemes megállapodnunk abban, mi történik, ha negatív szám lenne az eredmény. (pl 4 zsetonunk van, és -6 szerepel a műveletkártyán).
Lehetséges megoldások:
- a játékos rögtön kiesik
- visszad annyi zsetont, amennyit tud, és újra kezdi a gyűjtést
- más színű zsetonnal a negatív számokat is jelezzük
Az a játékos nyer, akinek annyi zsetonja lesz, amennyit az először felfordított számkártya mutat.
- A játék során folyamatosan hozzáadunk, kivonunk.
- Folyamatos a vizuális kontroll a műveletvégzés során.
- Szerencsejáték, tehát sikerélményben lehet része annak a gyerkőcnek is, aki a tanórákon gyengébben teljesít.
SZERETNÉM LETÖLTENI A JÁTÉKOT, FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE!
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Skillo Klubban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!
Kedves Virág! Már jópár éjszakája nálad kötök ki, csodálom a rengeteg ötletet, játékot, amiket az évek folyamán összegyűjtöttél rendszereztél. Szeretném letölteni ezt a játékot és fent is vagyok elvileg a hírlevél listán, de nem boldogulok a letöltéssel, kérlek írd meg mit kellene tennem. Nem pontosan világos hogy a hírlevelek milyen gyakoriságúak és hogy ezek a letölthető dolgok hogyan kapcsolódnak egymáshoz…. és köszi a pontosítást ragacs ügyben is!