Ez a poszt neked szól, ha ovis gyermeked van, és
- nem szeret rajzolni, kézműveskedni.
- az oviban nem szoktad látni a rajzát a faliújságon.
- látod ugyan a rajzait, de a azt is, hogy a többi gyermeké kidolgozottabb, színesebb.
- görcsösen fogja a ceruzát, túl nagy nyomatékkal rajzol, vagy éppen ellenkezőleg
- alig látszik a papíron a vonal, az ujjai közül pedig kiesik a ceruza.
- már az óvónéni is jelezte, hogy gyermekednek fejlesztésre lenne szüksége a finommotorika területén.
Ha fentiek alapján úgy gondolod, hogy tényleg neked szól a poszt, olvasd tovább!
Egy komplex fejlesztési programot állítottam össze, melynek középpontjában a finommozgások fejlesztése áll.
Ez azt jelenti, hogy a kézügyesség mellett sok más területet is érintünk, mint például sorrendiség, memória, figyelem, téri tájékozódás, szem-kéz koordináció, de a finommotorikus képességek fejlesztése lesz az elsődleges célunk!
Mindezt úgy, hogy a ceruzát nem is vesszük a kezünkbe, hiszen a legtöbb “ügyetlennek” bélyegzett gyermek ha ceruzát lát, visítva menekül, esélyt sem adva magának a fejlődésre.
Az általam alkalmazott módszerrel azonban a program végére érve gyermeked örömmel fog rajzolni, színezni!
Hogyan lehetséges ez?
A fejlesztőprogram során csupa olyan tevékenység kerül majd elő, melyek a rajzoláshoz, íráshoz kapcsolódó mozgásokat, illetve az ehhez szükséges képességeket fejlesztik.
A munkát arról a szintről kezdjük, ahol a gyerekek még jól boldogulnak, sikerélményben van részük, és ez nap mint nap arra ösztönzi őket, hogy folytassák a programot.
A program nagyon apró mozzanatokra bontja a gyermekek kézügyességének fejlődését, ez a sikerének titka is.
Egy héten egyféle mozdulatot gyakorlunk, de mindig más módon, a gyerekek kreativitását is fejlesztve.
Hogyan működik majd?
A program a Gyereketető virtuális tanulószobájában zajlik majd.
Ha csatlakoztál, akkor 25 héten keresztül minden csütörtökön egy részletes programot találsz a következő hét 5 napjára.
A gyakorlásból sajnos nem maradhat ki a nyári szünet sem. A fejlesztés egyik titka a rendszeresség, a másik a tudatosság, a harmadik a motiváció.
A rendszerességet neked kell biztosítani, a program tudatos tervezése pedig az én dolgom. A gyermekedet pedig a tevékenységekben elért sikerélmény motiválja majd – és persze téged is ez segít, hogy nap mint nap legyen negyed órád a programra. Azt fogod látni, tapasztalni, hogy gyermeked örömmel tevékenykedik, egyre ügyesebb lesz, és az óvónéni is megkérdezi majd, hogy “mi történt ezzel a gyerekkel”?
Az érkező anyagban minden érthetően le lesz írva, fényképekkel, illetve videóval illusztrálva. Ráadásul bármikor kérdezhetsz, segítek.
Azért küldöm az anyagot csütörtökön, hogy legyen időd felkészülni a következő hétre.
A felkészülés nem vészes, de esetleg be kell szerezned egy kartondobozt, vagy szívószálat, vagy nyomtanod kell pár oldalt.
Naponta nem több, mint negyed óra időbefektetést igényel részedről.
Azt azonban nem ígérem, hogy a gyermeked is végez negyed óra alatt, ugyanis a gyerekek alig akarják abbahagyni ezeket a tevékenységeket.
Tapasztalat 🙂
Tetszettek a gyermekednek a blogon található játékok, mint például EZ vagy EZ? Ha igen, az jó hír, mert ehhez hasonló tevékenységekkel töltheted meg az elkövetkezendő időszakot is.
Mikor kezdődik, és meddig tart a program?
A programra 2017. október 19-ig tudsz jelentkezni. Az első anyagot 2016. október 19-én, csütörtökön küldöm.
Mi történik addig, amíg el nem kezdődik a program?
Amint beérkezett a befizetésed, 24 órán belül aktiválom a fiókodat a Gyereketető tanulószobába. Itt egy részletes tesztet találsz, ami nagy segítség számomra, és majd meglátod, hogy számodra is az lesz!
Ha ezt kitöltitek, rögtön kapsz egy letölthető ajándékcsomagot is, ami abban segít majd, hogy minél hatékonyabban tudjátok végigcsinálni a programot.
Sajnos varázspálcám nincsen, nem tudok gyorsabb módszert.
Cserébe megígérem, hogy a programok mindig igazodnak az ünnepekhez, és az évszakokhoz, így nem lesz unalmas, hanem mindig aktuális és inspiráló.
Melyik korosztálynak javaslom a programot?
Elsősorban középső-és nagycsoportos gyerekek fogják élvezni a témákat és a tevékenységeket, de a kisebb testvéreknek is tetszeni fog, az biztos!
Jelentkezz még ma!
Bár az anyagokat online küldöm, a 25 hét során folyamatosan fogom a kezed, ha bármiben bizonytalan lennél.
Így a helyek száma is korlátozott, mert nem tudok egyszerre több gyermeket kísérni, mint harminc.
Igen, összesen 30 jelentkező számára van hely.
A 25 héten át érkező, naponta más tevékenységet ajánló, fotókkal, leírásokkal, nyomtatható mellékletekkel illusztrált program ára 14.900 Ft.
Jelentkezésedet ide kattintva tudod leadni.
Ha szeretnél további ötleteket kapni a kreatív fejlesztéshez, illetve szeretnél játékokat letölteni az oldalról, iratkozz fel a hírlevélre is!
Kérlek, vedd figyelembe, hogy a Gyereketető oldal nem frissül már! Az itt bemutatott játékötletek letölthető sablonjai folyamatosan kerülnek át az új, Skillo.hu weboldalra! Ez azt jelenti, hogy nem fogod tudni azonnal letölteni a sablont! Ha ennek ellenére szeretnél más játékokat letölteni, használni, iratkozz fel a Skillo-levelekre!
A lányom 4 éves lesz 3 hét múlva. Érdemes neki elkezdeni most, vagy majd a következőre jelentkezzünk? Nem túl ügyes kezű, a ceruzát sem hajlandó “jól” fogni még. 🙁 Szeptembertől ovis, tehát még “kiscsoportos”.
Köszönöm a tanácsot!
Kedves Gabriella!
Én inkább várnék még 🙂 A program a középső-nagycsoportban a leghatékonyabb 🙂
Kedves Viràg!
Jövőre is indìtasz ilyen csoportot? Jelenleg nem tudom a rendszerességet megoldani ilyen hosszú időn keresztül.
Köszönöm!
Terveim szerint igen, indul jövőre is! 🙂
Kedves Virág!
Ajánlod a programot abban az esetben is, ha gyermekemre nem jellemzőek a poszt elején felsoroltak, tehát szeret rajzolni, kézműveskedni, azonban az óvodai évek alatt a kezdetben tökéletes ceruzafogása rossz irányba fejlődött?
Lányom nagycsoportos, szeptemberben kezdi az iskolát.
Sajnos van rossz tapasztalatunk: nagy fiam 4. osztályos, a rossz ceruzafogása miatt lassan, nehézkesen ír, és ennek következtében nagyon nem szeret írni. (Esetleg tudnál tanácsolni számára is valamit?)
Nagyon köszönöm.
Kedves Adrienn!
Ez a program csupa olyan feladatot/játékot tartalmaz, ami a helyes ceuzafogást készíti elő. A távolból azt gondolom, azért torzult aceruzafogás, mert túl korán került a kezébe a ceruza. Eleinte meg is tudta fogni helyesen, de valószínűleg elmaradt a másféle tevékenység, vagy kevés valósult meg belőle, főként ceruzával dolgozik a kislányod. Pedig erre még nem érett meg!
Sajnos minél tovább tartja rosszul a ceruzát egy gyerkőc, annál nehezebb ezen változtatni!
Sajnos nem tudom azt ígérni, hogy a kislányod ceruzafogása rendeződik a program hatására, de minden esély megvan erre.
Abban viszont biztos vagyok, hogy a feladatok tetszeni fognak neki 🙂
A kisfiad nehezebb dió, így távolból nemigen tudom megmondani, mit tehetnél, mert ugye nem látom sem a ceruzafogást, sem az írásképet….
De nagyobb gyerekeknek sokat segítenek az ujjgyakorlatok, itt találsz egy videót:
https://gyereketeto.hu/kiemelt/ujjgyakorlatok-video
Náluk már az első hét komoly áttörést hozott, igaz, előtte megcsináltuk innen a csipeszes gyakorlatokat is 🙂 Én igazság szerint bárkinek ajánlanám a programot! Még felnőttnek is 😀
Kedves Virág!
Érdekelne a program, mert az én majdnem 6 éves fiam sem szereti a ceruzát, a rajzolást.
Kérdésem az lenne, hogy ha augusztusban csúsznánk kb. 2 heti anyaggal és emiatt később fejeznénk be, az gond lenne-e?
Vagy várjuk meg a következő programot? (Nem kezdi még most szeptemberben az iskolát.)
Köszönöm a választ előre is…
Petra
Kedves Petra!
Semmi gond, ha később fejezitek be! Nem dördül el a startpisztoly, és nincs stopper sem, amivel időt mérünk 🙂
A kisfiam augusztusban lesz 4 és fél éves. Zseniálisan intelligens, de más területeken meg le van maradva a korához képest. Ilyen pl a finommotorika is. Közben azonban augusztusra várjuk a következő fiunkat, így ott mindenképp ki fogunk esni egy időre, és utána se tudom még hogy lesz pontosan. De közös időt amúgy is szeretnék vele…
Szóval – a hosszú felvezető után – az a kérdésem, hogy mennyire rugalmas a program? Lehet csúsztatni pár hetet? Gondolom átugorni annyira nem hasznos… Vagy várjuk meg a következő induló csoportot?
Kedves Katalin!
Ez a program nem lóverseny 🙂 Olyan ütemben dolgoztok, ahogy jól esik. A program ott marad, bármikor eléred később is, akár négy év múlva a másik fiaddal is végigcsinálhatod 🙂
Kedves Virág!
A legkisebb fiam augusztusban lesz 5 éves. Nagyon szeret alkotni, nagyobb testvéreit követve kis legóval játszik, ügyesen és szívesen épít. Apró dolgokkal is szívesen matat. Tulajdonképpen szívesen rajzol és színez is – az én aggodalmam ezzel kapcsolatban inkább az, hogy a rajzai még mindig nem igazán felismerhetőek, és a színezés is akkor szép, ha odafigyel, koncentrál, különben nem is színezésnek, inkább átfirkálásnak néz ki. Kifejezetten kreatív gyerek, ma már készített elefántot: egy fektetett A/4-es lap közepére firkált egy lila pacát – ez az elefánt teste, fölé került egy narancssárga amőba – ez a füle, két csipesz alul a lába, az egyik csipesszel odacsipeszelt egy zseníliadrótot – ez a farka. Ormánynak 2 napja tartogat egy műanyag darabot, amivel új ruhára volt címke lőve, csak nem sikerült felrögzítenie. Önálló és határozott elképzelések alapján dolgozik, csak a megvalósítása inkább gyors és felszínes, mint részletes és kidolgozott. Probléma ez ebben a korban? (Tudom, hiba a gyerekeimet összehasonlítani, de a két nagyobb ebben a korban már felismerhető dolgokat rajzolt.)
Érdemes megrendelnem neki ezt a programot? Remélhetek tőle változást?
Köszönöm,
Márti
Kedves Márti!
Egyrészt hiba másokhoz mérni a gyerekeinket, másrészt viszont nyilván az iskolában is egyszerre tanulnak írni, olvasni, számolni, szóval van egy szintje a képességeknek, amit jó, ha elér minden gyerek.
Azt gondolom, nem csupán remélhető a változás, hanem biztos vagyok benne, hogy lesz változás, hiszen ezért készítettem.
A program során megalapozzuk azokat a képességeket, amelyek ahhoz kellenek, hogy pl. színezni tudjon. A legtöbb gyerek ezt spontán elsajátítja, de bizony vannak gyerekek, akiket erre rá kell vezetni, olyan helyzeteket kell teremteni számukra, ahol sikerélménnyel párosulva kicsit megküzdve önmagukkal, és nehézségeikkel örömmel megcsinálják. 🙂
Kedves Virág!
A mostani programmal úgy gondoltam még várok, kisfiam most lesz még csak 4 éves.Szívesen rajzol, színezni nem szeret.A ceruzafogása sajnos nagyon rossz.(marokra fogja a ceruzát, és az öklének a kisujja felőli része áll fölfelé)
Jövőre viszont szeretnénk csatlakozni, gondolom akkor is kapok majd hírlevelet az induló programról.
Azt szeretném kérdezni, hogy addig a honlapodon található feladatokból érdemes válogatnom neki? Mert a program ahogy olvastam egy felépülő rendszer, ha pedig én válogatom össze a feladatokat az nem biztos, hogy egymást követő, segítő sorrend lesz.
Mit tehetek addig?
Köszönöm szépen a válaszod!
Üdvözlettel,
Anett
Kedves Anett!
Először is, ne adj a 4 évesed kezébe ceruzát! Vannak gyerekek, akik ügyesen megtartják már, de vannak, akik nem. Ilyenkor jobb megelőzni a helytelen ceruzafogás kialakulását!
Itt találsz alternatívákat:
https://gyereketeto.hu/kezmuvesek/ceruza-helyett-alternativak/
És igen, sokféle játékot, fejlesztési lehetőséget találsz a honlapon, azokat részesítsd előnyben, amelyek még nem ceruzával való foglalkozást igényelnek!
https://gyereketeto.hu/tag/finommotorika/
Nézd meg a videókat is ebben a témában:
https://www.youtube.com/channel/UCq6jSGLTwdCRB3f0YbQ2C9w
Külön ajánlom a ceruzafogósat 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=VSne6g5hdgo
Kedves Virág!
Mindig nagy érdeklődéssel keresgélek a feladataid között, melyekből sokszor merítek ötleteket a saját fejlesztő óráimra. A finommotorika fejlesztése, a külalak szépítése szinte állandóan a porondon van a kicsiknél. Felső tagozaton tanítok magyart is, ahol sokszor találkozok olvashatatlan írással. Velük nagyon nehéz a dolgom, mert csak tanórai keretek között korlátozottak a fejlesztés lehetőségei, módja, ideje… , viszont nagyon szeretnék segíteni nekik is. Ezt a programot inkább óvodásoknak ajánlod. Tudsz-e esetleg nagyoknak is hasonlót ajánlani? Válaszodat előre is nagyon köszönöm.
a.
Kedves Andi!
Egyelőre nem volt energiám beleásni magamat a nagyobbakkal való foglalkozásba 🙁
Kedves Virág!
Lehet még jelentkezni a programra?
Üdvözlettel, Brigitta
Kedves Brigitta! Ősszel indul a következő. 🙂 Mivel a feladatok sokszor kapcsolódnak az évszakokhoz, ezért már érdemes megvárnod 🙂