A poszt egy sorozat folytatása, az első részét ITT találod.
Azért tartom fontosnak írni a témáról, mert első osztályban több olyan feladatot kapnak a gyerekek az iskolában, ahol már alapkészségként feltételezik, hogy egy 7 éves gyermek már tudja eszközként használni az ollót. Aztán persze ez korán sem igaz.
Az is előfordul, hogy megfogni sem tudja helyesen….
Az ovikban leginkább az jellemző, hogy rendszeresen használják az ollót, és előbb-utóbb megtanulják a gyerekek, hogyan tudnak bonyolultabb formákat is kivágni.
A munkám során azonban sokszor találkoztam olyan gyerekekkel, akik ügyesen kikerülték az oviban ezeket a tevékenységeket, a suliban meg csak ügyetlenkedtek.
Ekkor jöttem rá, hogy sokkal kisebb egységekre kell bontani a munkát, fokozatosan kell nehezíteni az ollós feladatokat, és akkor menni fog az ügyetlenkedőknek is.
Most arról lesz szó, hogy ha papírral dolgoztok, hogyan tudod kis lépésekben bevezetni az ollóval való ismerkedést.
Elkészítettem egy munkalap-sorozatot, amelyben kis lépésekben nehezedik a vágni-és nyírnivaló.
Összesen 20 db alkotást készíthettek el így, melyből három most letölthető a hírlevélben kiküldött linkről.
Hogyan tervezheted az ollóval való munkát? Milyen nyírnivalót adj a gyermek kezébe? Íme a sorrend:
Függőleges rövid – itt egy példa:
A szaggatott vonal mentén áthúzni a vonalat ceruzával, a virágokat kiszínezni, alul függőlegesen ollóval nyírni.
Vízszintes rövid, függőleges hosszú, vízszintes hosszú, cikkcakk következik, majd
enyhén íves vonalon nyírunk, mint itt —–>
Hullámos vonalak következnek
Végül az alakzatok: háromszög, négyszög, kör.
Ezeket a vonalakat elsőként ceruzával átírjuk, színezzük, majd vágjuk. Mindezt úgy, hogy közben tetszetős alkotás kerüljön ki a gyermek kezei közül.
Kipróbálod?
Iratkozz fel a hírlevélre, melyben elküldök neked három munkalapot ajándékba!
Fejlesztőlapok az olló használatához
Nem szeretnél lemaradni az újdonságokról? Iratkozz fel a hírlevélre!