Bár mindannyian előre készülünk a hosszabb utakra, a rendelőintézeti várakozásokra, a késő repülőgépre, mégis előfordul, hogy ott állunk üres kézzel, kisgyerekkel – és várnunk kell valamire. Mikor megunták a telefonunk nyomkodását, megszámolták az aprópénzt a tárcánkban, na akkor jussanak eszedbe ezek a játékok:
-
Mit látok?
Egyik játékos: – Látok valamit: nagy, fehér, árammal működik Másik játékos: – Kitalálja, mit lát az egyik
-
Kuttykurutty-pittypalatty
Kezdjetek el beszélgetni! Egyetlen szabály: igen helyett mindig azt kell mondani, “kuttykurutty” , nem helyett pedig “pittypalatty”! Mindenkinek 3 élete van, az nyer, aki tovább játékban marad.
-
Színvadász
Az egyik játékos mond egy színt, a másiknak minél több dolgot kell mondania, ami ilyen színű. Utána csere.
-
Csukott szemmel mutassuk meg, hol a bal fülcimpánk, a jobb szempillánk, stb
Nagyon hasznos játék, a testsémát, jobb-bal differenciálását is fejleszti.
-
Mit rajzolok a hátadra?
-iskolásokkal: mit írok a hátadra?
-
Kő-papír-olló
-
Mutass nagyobbat!
Ez a játék a kő-papír-olló testvére. A játék lényege, hogy nagyobbat kell mutatni, mint a másik játékos. Mindkét játékos egy kézzel játszik: mutathat nullát, egyet, kettőt, hármat, négyet, ötöt, és tízet. A nullát és a tízet úgy mutatja, hogy ökölbe szorítja a kezét. A többi számot értelemszerűen az ujjak kinyitásával mutatják. Az, hogy az ökölben tartott kézfej nullát, vagy tízet jelent, attól függ, hogy a másik játékos mit mutat. Ha az ellenfél egyet mutat, akkor az ökölbe tartott kéz nullát jelent, ha pedig az ellenfél ötöt mutat, akkor tízet. Ez a játék rendkívül élvezetesen fejleszti a gyerekek számolási képességeit. Ajánlom ovis foglalkozásokra is, de iskolában matematika órán, fejlesztő foglalkozások alkalmával is.
Várakozás gyerekekkel – miután megunta a telefonodat, megszámolta az aprópénzedet, akkor jusson eszedbe ez a 7 játék!https://gyereketeto.hu/kiemelt/jatekok-minden-nelkul
Posted by Gyereketető on 2015. június 17.
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Skillo Klubban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!
Kedves Virág!
Bocsánat az értetlenkedésért, de az utolsó játéknál, ha az ellenfél 1-et mutat, az ökölbe szorított kéz értéke 0, ha az ellenfél 5-öt mutat, akkor pedig 10. Ez eddig rendben van, de mi a helyzet, ha az ellenfél 2-t, 3-at vagy 4-et mutat?
Válaszod előre is köszönöm, csakúgy, mint a rengeteg jó ötletet!
Réka
Kedves Réka!
A játék célja, mindig nagyobbat mutatni. Az nyer tehát, aki a nagyobbat mutatja.
Ha te kettőt mutatsz, az ellenfeled pedig négyet, akkor ő nyert.
Ha ellenfeled hármat mutat, te pedig négyet, te nyertél.
En tovabbra sem ertem. Mit jelent az okol, ha az ellenfel 2-t, 3-at v 4-et mutat? Koszonom a valaszod!
Kedves Judit!
Az ujjaival mutatja a mennyiséget.
Kedves Virág!
Én is azt kérdezném, mint az előttem szólók, mert azt hiszem, félreértetted a kérdéseket.
Tehát azt tudjuk, hogy mi történik, ha az egyik öklöt mutat, a másik egyet vagy ötöt. De kié a több, ha az egyiknél marad az ököl, a másik kettőt, hármat, négyet mutat? Akkor az ököl minek számít, nullának vagy tíznek?
Ja! Megállapodás kérdése – mi úgy szoktuk játszani, hogy mindig a nagyobbat jelenti, kivétel, ha egyet mutat az ellenfél. Mert akkor ugye nullát 🙂
Köszönöm! Igen, ez a része nem volt tiszta, de akkor szabadon választható ezek szerint. Ezt még nem ismertem, de kipróbáljuk a héten mindenképp!
Köszönjük az ötleteket, jó segítség, ha kifogyunk/megunják a már ismert játékokat. Szerintem sem kell mindig túlbonyolítani, néha sokkal jobb “eszköztelenül”, szabadabb fantáziával játszani!