Mi jut eszedbe arról, ha azt mondom: logikai készlet, számolókorong vagy számolópálcika?
Ugye, te is emlékszel gyerekkorunk matematika óráira, a piros-kék papírkorongokra és a négy színű pálcikákra? Mennyit rakosgattuk, pakolgattuk első osztályban…!
És gondoltad volna, hogy ezek az eszközök még a mai napig részei az oktatásnak? Nem véletlen, mert sokrétűen használhatók a korongok, a pálcikák, és a logikai készlet is. Azonban egy cseppnyi felújítás már rájuk fért, nem?
És ekkor megszületett a KUVIK!
Megálmodója Török Judit, aki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzős hallgatójaként készítette el a KUVIK taneszközcsaládot.
Ez volt a diplomamunkája – biztos vagyok benne, hogy ötöst kapott rá 🙂
Szerintem mindannyian tudjuk, hogy a bennünket körülvevő tárgyak hatással vannak ránk. Nem mindegy, hogy milyen anyagból készültek, milyen a tapintásuk, a színük, hiszen ezek az esztétikai nevelés fontos eszközei.
A KUVIK eszközök újrahasznosított papírból, illetve fából készülnek, így megfelelnek a mai modern igényeknek.
Erős kartonlapból készült a logikai készlet. ITT találsz játékötleteket hozzá.
Szintén kartonlapból van a játék óra. Különlegessége, hogy elemeire bontható, egyik fele jelképezi az éjszakát, másik a nappalokat, mutatja az órákat, perceket.
A számolópálcikák fából készültek, és a szivárvány 10 színében teszik vidámmá a kisiskolások számára a munkát matematika órán.
Talán a kék-piros korongok estek át a legnagyobb változáson, hiszen immár kiemelkednek a síkból, így sokkal könnyebb velük tevékenykedni. És mivel pici rovátkát is vágtak bele, tökéletes kártya-tartó lehet belőlük.
A dobozban számoláshoz használatos kartontáblák is helyet kaptak.
Egy másik dobozban betű – és számkártyákat találunk. Nézzétek, milyen szép rendben sorakoznak a dobozban! A magánhangzók és mássalhangzók színükben is különböznek, ezzel is könnyítve az anyanyelvi fejlesztést. Az egyes betűkből 2-3 darab található, attól függően, mennyire gyakran fordul elő az alapszókincsben.
A dobókockák is megújultak, ez az egy olyan pontja a játéknak, amiben nem vagyok biztos, hogy jó döntés volt. Szakértője ugyan nem vagyok ennek a területnek, de a dobókockán lévő pöttyök elrendezése annyira hozzátartozik már az életünkhöz, hogy számomra inkább zavaró volt a változás.
Ráadásul az egyik legnagyobb gondot a tízesátlépés okozza az első osztályos gyerekek számára, így én inkább örülnék annak, hogy a hagyományos dobókockás játékok révén már oviban találkozhatnak ezzel a matematikai problémával.
Azonban gond egy szál sem, egyszerűen kicseréltem a dobókockákat.
A számkártyák a betűkártyákkal együtt esztétikusak, méretüket tekintve pont gyerekkezekbe illeszkednek, öröm velük dolgozni!
Az eszközöket egy szintén ízléses, mágneszárral záródó dobozban tarthatjuk, így könnyen egybentartható minden apróság – lássuk be ez nem hátrány, ha egy gyerkőc dolgairól van szó 🙂
A KUVIK taneszközöket megrendelheted ITT.
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Skillo Klubban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!
Virág! Tudsz abban segíteni, hogy miben más a Meixner-féle betűcsomag? Azt tudom, hogy diszlexia prevenciós, de azt nem, hogy mit jelent az, hogy egyes betűk zöld színt kaptak? Miért vannak így megkülönböztetve? Előre is köszönöm!
Kedves Réka!
A Meixner-módszerű csomagban az egyes betűkártyákon a Meixner-féle kis történetekhez készült illusztrációk jelennek meg hívóképként (pl. N, mint mentőautó, ami nínózik). Illetve a betűkártyák háromféle háttérszíne a magánhangzó/zöngés/zöngétlen mássalhangzó megkülönböztetést hivatott szolgálni.