Ma nálunk is elkezdődött a tanulás. Megbeszéltük a tanulós napirendet, elővettük a tankönyveiket, berendeztük a tanulósarkot mindkét szobában. Tavaly még nagyrészt a nappaliban tanultak, idén ez másképp lesz. Többnyire a szobájukban tudnak elmélyülten foglalkozni a tananyaggal. Mivel nagyban építek majd Soma és Mesi önállóságára a tanulás során, más módszerekkel fognak tanulni, mint eddig. Ez a változás éppen időszerű volt, mindkét gyerek igényelte. Amerikai blogokon népszerű eszköz az önállóság fejlesztéséhez a workbox. A legtöbb család az ikeás Trofast polcot használja ehhez. Soma szobájában áll is egy belőle, így ezt fogjuk használni. Mesinek ilyen nincs, van viszont egy klassz fiókos szekrénye, ami tökéletes megoldás a módszerhez.
A dobozokat feliratokkal látjuk el, egy-egy tantárgy neve kerül a matricára, ezt pedig egy-egy dobozra ragasztjuk. Este összeállítom a dobozok tartalmát, azaz belepakolok mindent, ami szükséges az anyag önálló feldolgozásához. Ma így nézett ki Soma irodalom doboza:
A legtutitbb része Soma szerint ez volt:
A dobozba ugyanis nem csak és kizárólag a tankönyv és a feladatok kerülnek, hanem kis kártyák (nálunk a post it gyorsabbnak, praktikusabbnak bizonyult), amolyan bónuszok 🙂 De belekerülhet olyan könyv is, amit jónak gondolok a tankönyv kiegészítésére. Ezen kívül nagy segítség, ha kis kártyalapon azt az időt is feltüntetjük, amennyit körülbelül az adott tantárggyal el fog tölteni. Csak most vettem észre, ezt Soma már ki is vette, és indult a sütő időzítőjét felhúzni…ha az anyagot soknak találjuk, tehetünk bele szünetet jelző kis kártyát is, amit akkor használhat fel, ha elfáradt.
Amikor elkészült a feladataival, akkor visszapakol a dobozba, és előveszi a következőt.
A mi gyerekeink egy nap kb 5 dobozt tudnak feldolgozni. A dobozok jól szemléltetik, mi vár még rájuk. Nagy előnye a rendszernek, hogy a saját tempójukban dolgozhatnak, maguk oszthatják be a dobozok sorrendjét. Nálunk 9-13 óráig dobozolnak önállóan. Utána ebédelünk, majd ebéd után átnézzük, ki mivel készült el, milyen kérdései merültek fel tanulás közben. 14-17 óráig többnyire együtt dolgozunk, utána edzésre mennek.
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Játéktárban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!
Virág!
Megint remekeltél! Nagyon ötletes az önálló tanulásra szoktatás. Vinném is az ötletet… :((
Gizus, szerintem simán működik iskolában is. El tudom képzelni pl házi feladat elkészítésére. 🙂
Nagyon jó lehet a Te gyerekednek lenni…
Ha jól számolom, 7 órát töltenek tanulással. Ez elég soknak tűnik. Mennyire intenzív ez az iskolaihoz képest? Azt gondolnám, hogy otthon kevesebb idő kell ugyanannak az anyagnak az elsajátításához. Te mennyit készülsz a következő napra?
Flóra, nem töltenek 7 órát tanulással. 9-13 óráig van az intenzív tanulás időszaka, de persze ekkor is vannak szüneteik. Délután átnézzük, mit csináltak, tanultak. Amíg pl. Soma dolgaival foglalkozom, addig Mesinek szabadideje van, és fordítva. Szerintem ezzel 1-1 óra alatt végzünk, bár biztos lesznek olyan időszakok, témakörök, amikor ez nem lesz elég. Az időkorlát inkább arra vonatkozik, hogy 5-ig mindenképpen be kell fejeznünk mindent, mert kezdődik az edzésük.
Az iskolában, ha a szülő külön nem kéri, 8 órát töltenek a gyerekek + utazás 🙁
A kilencedikes lányomnak napi 7 órája van. Tanulnia még ez után kell.
Persze az iskolában több időt töltenek, de egy csomó holt idő van. Szerintem jó, ha az idő felét tényleg tanulással töltik. Egy csomó idő elmegy szervezésre, fegyelmezésre stb.
Virág, és neked mennyi időd megy el ezzel esténként? Nekem az a bajom, hogy este már totál szét vagyok esve ahhoz, hogy még ilyet is csináljak. A legtöbb mindent másnap reggel találom ki – ki mit tanuljon stb.. Nem mondom ez is fárasztó, és lehet, hogy a lustulni szerető fiunknak jól jönne egy ilyen rendszer… hát köszi azért az ötletet!
Ez engem is érdekelne. Én úgy látom, Virág nagyon tud valamit. Már csak ha a folyamatos online jelenlétét nézem, nem tudom, hogy jut ideje még minden másra. Házimunka, gyerekek, stb. Virág, oszd meg a titkot!
Szia Virág!
A példád jó hatással van másokra! Beadtam a kérelmet, hogy a nagy fiam otthontanuló lehessen. Előtte beszéltem a tanáraival, és az igazgatónővel is. A kérdésem az lenne, hogy a lustasággal mit tudtál kezdeni? Az én fiam hetedikes, a kicsi lányom pedig negyedikes.
Amit viszont nagy örömmel vennék, egy kicsivel több letölthető anyag.
Köszönöm, hogy még erre is szánsz időt, nekem nagy segítség lesz az oldalad, ha engedélyezik az otthontanulást, de akkor is, ha nem . Szerintem. Jó, és hasznos ötletek.:) Köszönöm még Keriegyszer a munkád!
Keri, ez nagyszerű!
Lustaság ellen sok-sok aktivitást igénylő programot ajánlok!
Hát ez nagyon ötletes, ki fogom próbálni. 🙂
Ehhez hasonló az autistáknál az remekül használható kódos doboz…. Mindegyik dobozban egy feladat van, a dobozokon kódok, pl. Egy kép. Reggel megkapja a képeket, megkeresi a hozzá tartozó dobozt, vagyis a kép párját, és önállóan megcsinálja a benne levő feladatot. Ha készen van, előveszi a következő dobozt, stb… Abszolut jól működik, segít a gyereket feladat az tartani, koncentrálni, és latja, még mennyit kell megcsinálnia.