Előre szólok, ez a poszt most nem didaktikus poszt, ez egyszerűen arról szól, mennyire szép és csodálatos a matematika. Sajnos hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, és nem mutatjuk meg a gyerekeinknek. Aztán csodálkozunk, hogy magántanár kell fizikából, matekból…mert a gyerekek nem találnak benne semmi izgalmasat, nem tudnak más nézőpontból megközelíteni egy-egy példát, mint hogy muszáj megoldani…de most itt a nyár, van idő egy kicsit más nézőpontokat keresni, és rácsodálkozni a szépségekre. Zsombor megszerkesztett nekem egy kört, amit 10 felé osztott és beszámozott. Ebből 10 db-ot nyomtattam. Az egyiken még egy kis szárnyas hangya is megadta magát…bocsi:)
Utána megszámoztuk a köröket 1-10-ig, és párba állítottuk őket. (ezt a legvégére is lehet hagyni…) A párok összege mindig 10 lett.
Majd elkezdtünk számolni. Mindig 0-ról indulunk, és az egynél egyesével, tehát 1,2,3,4, stb számolunk, és kötjük össze a pontokat. A négynél négyesével: 4,8,12,16, és ezeket a pontokat kötjük össze.
Az 5 kicsit unalmas képet ad:)
Számomra döbbenetesen szép, hogy az egymást 10-re kiegészítő számok képe mindig ugyanazt mutatja. 🙂 A megszerkesztett köröket letöltheted a hírlevélből!
SZERETNÉK FELIRATKOZNI A HÍRLEVÉLRE, ÉS LETÖLTENI A MEGSZERKESZTETT KÖRÖKET!
A Gyereketető oldal már nem frissül, az új tartalmakat a Skillo.hu oldalon éred el. A Gyereketető oldal korábban ingyenes anyagait a Skillo Klubban találod meg, erről IDE KATTINTVA olvashatsz. A Skillo.hu oldalon továbbra is sokféle ingyen letölthető játékötletet osztok meg veled, ha szeretnéd ezeket megkapni, akkor itt megadhatod az adataidat, és fel tudsz iratkozni a Skillo leveleire!
waldorf iskolákban nem ismeretlen ez a technika:) IGEN , a matematikának vannak szépségei.
🙂
Nem akarok butának tűnni, lehet mégis az leszek… de minek kell felosztani? Vagyis milyen didaktikai céllal? Igaz, nem ismerem a magyarországi tantárgyi követelményeket, és azért vannak eltérések a romániai tanítási módszerekkel szemben, főleg matematikánál tapasztaltam… Engem érdekelne, hogy mi célból alkalmazzák ezt? Egy kis útbaigazítást kérnék – gondolom előkészítő osztályokban is lehetne alkalmazni, már csak a játék kedvéért.
Kedves Réka!
Kérlek, az első mondatot olvasd el: “Előre szólok, ez a poszt most nem didaktikus poszt, ez egyszerűen arról szól, mennyire szép és csodálatos a matematika”
Ennek semmilyen kapcsolódási pontja nincs a tantárgyi követelményekhez, mégis nagyon hasznos, ha a matematika szépségével is megismerkedik egy gyerkőc.
A poszt kapcsán a fb-on (www.facebook.com) kialakult egy rövidke beszélgetés, melyből megtudtam, hogy ezt szorzócsillagnak is nevezik, fából készült körlapba 10 szöget vernek, és a szorzótábla gyakorlásánál fonalat tekernek a szögek körül hurkolva – ismét egy vizuális memóriafogas, mozgással összekötve. 🙂 A Waldorf iskolákban alkalmazzák.
Köszönöm a választ. Olvastam az első sort is (és azóta a fb-on a hozzászólásokat is). Én a felhasználhatóságát kerestem, nem csak a kellemes időtöltést. Sajnos még nem volt alkalmam eddig egy Waldorf iskolában részt venni a tanítási órákon, vagy akár csak betekinteni a mindennapokba. Így minden ötlet, tanács jól jön. (Amúgy az oldal remek, lejegyeztem már magamnak pár tippet.) Üdvözlettel
A felhasználhatósága első-második osztályban aktuális, szerintem a gyerekek maguk fedeznék fel, hogy a számpárok képei egyformák. Szerintem, ha egy matematika óra után azt mondja a gyerkőc, hogy jól érezte magát az órán…hát hatalmas sikernek könyvelném el. 🙂
Felsőben is kiváló foglalkozás lehet, itt már el lehetne mélyedni a számrendszerekben (a többiben hogyan működne ugyanez…kapcsolódva az informatikához a kettes számrendszerrel), az irányok megváltozásában, stb, stb 🙂
Kedves Virág!
Fantasztikus az oldal! Elsős tanító néniként nem győzök szemezgetni! Köszönöm, hogy ITT lehetek. A korábbi hírlevelek tartalmát honnan tudnám letölteni? Most kifejezetten a 10 bontása sablon érdekelne, mert nem találok itthon szögmérőt, amivel megszerkeszthetném:(
Üdvözlettel: mónika
Kedves Móni!
Ha feliratkozol a hírlevélre, elsőként kapsz egy megerősítést kérő linket. Ha ezt megtetted (megerősítetted a feliratkozást), akkor 1 órán belül kapsz egy “ELSŐ HÍRLEVELET”, amely tartalmazza az eddigi összes letölthető anyag linkjét. Ebben lesz benne 🙂
Kedves Virág! Többször próbáltam a hírlevélre feliratkozni, sikertelenül. Mit rontok el? Ha tudsz, segíts, köszi: Móni
Kedves Móni! A rendszer szerint feliratkoztál, és 110 db hírlevelet kaptál. Az igaz, hogy egyet sem nyitottál meg, ebből arra következtetek, hogy a spam-ok között landoltak, és nem vetted észre. Megnézed ott?
Kedves Virág!
Ezzel a szorzótáblára is rá lehet csodálkozni. Nagyszerű!
Ildi
Kedves Virág!
Még nem volt alkalmam megköszönni azt a sok értékes anyagot, tudást, amelyet a hírleveleidben megosztasz velünk. Köszönöm segítségedet! Megnyugtatóak a gondolataid és megerősítenek abban, hogy így kell csinálni! A segítségedet szeretném kérni. A szorzóházacskákat szeretném megcsinálni osztólakként is, elkérhetem a házikókat word formátumban, hogy az ablakokon és a mögöttük lévő számok helyét felcserélhessem? Az iskolában nagyon szeretik használni matematikaórákon a gyerekek. Az osztólakok is élvezetessé tehetik tanulásunkat. Köszönöm szépen a segítségedet! Anita
Kedves Anita!
Wordben nem dolgozom, abban nem tudom elküldeni neked. De igyekszem valamit kitalálni, nagyon jó ötlet, köszönöm! Hamarosan jelentkezem vele!