Gyerekeink egyre kevesebbet mozognak.
Otthon is, és igaz ez az iskolára is.
Ma már rengeteg kutatás igazolta, hogy a mozgás csökkenése problémákat okoz az iskolai tanulás során.
A tantermekben sok a pad, kevés a mozgásra használható hely.
De azért mégis, egy kis kreativitással sokkal több mozgást vihetünk az iskolai munkába.
Otthonoktatott gyerekek esetében ez legtöbbször könnyen megoldható. Íme egy játék, akár otthonra, akár a tanterembe:)
Nyomtasd ki (vagy készítsd el magad), gyurmaragasztóval nyomkodd a falra, vagy a táblára, és kezdjük!
A betűket összekeverve tegyük ki, a sorrend legyen esetleges.
A szabály: olvassuk sorban (balról jobbra – irányok gyakorlása, sorkövetés!) a betűket hangosan, közben pedig képzeljük azt, hogy a kezeink a b-d szárai, lábaink a p-q szárai.
Jó kis móka lesz, meglátod!
Amikor hangosan kiejtjük a hangot, emeljük a kezünket-lábunkat, mikor mit.
Aztán nehezíthetjük a feladatot, hogy ellenkező oldali kezünket-lábunkat emeljük.
S ha már abban is profik, akkor meg lehet cserélni a végtagokat.
Tehát a p-nél a kezünket emeljük, ráadásul a jobb kezünket.
Legutolsó fázis, amikor mindent teljesen megfordítunk: oldalakat is, és a végtagjainkat is. 🙂
Természetesen első osztályosokkal a betűtanulás rendjébe illesztjük a feladatot, tehát a q csak akkor kerül fel a táblára, amikor a gyerekek megtanulták már ezt is.
Nem szeretnél lemaradni az újdonságokról? Iratkozz fel a hírlevélre!
A gyereknek b-nél bal kar, d-nél jobb kar? (Én meg persze olyan ügyes legyek, hogy tudjak tükörképet mutatni neki…)
Lilla, ez megállapodás kérdése. Nagyobb gyerekeknek nem kell mutatni, éppen azért van a játék, hogy ő maga tudja “leolvasni”. Ha te mutatod, téged figyel, pedig a betűre kellene figyelnie. 🙂